woensdag 9 januari 2013

Dieten... opzoek naar lotgenoten!

elke keer denk ik ik ga een goede blog schrijven over diëten... het hoe wat en waarom en wat een goede tegenhanger is voor het crash dieet... en elke keer weer val ik in een verhaal waarvan het lijkt alsof ik me moet verdedigen!

ik moet me verontschuldigen voor het feit dat ik dik ben, en het hoe het wat en het waarom!
Dat ik geaccepteerd heb dat ik dik ben betekend niet dat ik daar als kind al voor gekozen heb. Als het anders had gekund had ik ook achter mezelf gestaan, bezig geweest met mijn gezondheid en mijn gewicht, ook met minder kilo's was ik geïnteresseerd in gezondheid van mijn lijf , maar vooral ook mijn geestelijke gezondheid.

Mijn lijf en mijn leven zijn anders gelopen, dit ben ik en dit is wat het is, ik kan veranderen en alles op alles zetten om heel veel kilo's af te vallen, en ik heb respect en bewondering voor hen die dat lukt.

Maar uit de ervaringen die ik zelf heb gehad vraag ik mij steeds meer af, maakt dat mij gezonder? leef ik daardoor langer? Zou het mij gelukkiger maken?

Zolang het niet dringen nodig is omdat mijn waardes alarmerende hoogtes aannemen, zul je me dat niet zien doen, maar wat dan? ik heb geen zin me altijd te moeten verontschuldigen voor het feit dat ik dik ben!

Verstandig eten, gezonde voeding vind ik niet alleen lekke,r maar ook interessant, ik eet dagelijks mijn antioxidanten, ik neem knoflook en ui om mijn weerstand te vergroten! ik ben zowiezo gek op groentes!

Mijn 2e drijfveer was altijd dat ik veel sportte, meer dan de gemiddelde Nederlander en ook dat vind ik heerlijk! Met mijn zwangerschap is dat een tijd niet gelukt en dat zit me dwars. Weer beginnen met bewegen is veel moeilijker dan ik me kan herinneren, komt misschien door mijn gewicht, maar ook door mijn leeftijd!

en ja daar verval ik weer in uitleggen en excuseren! ik wil het niet meer, maar wel wil ik de zekerheid dat wanneer ik gezond eet en genoeg beweeg dat ik vanzelf deze overtollige kilo's kwijt raak! Er is niemand die me die zekerheid kan geven.

Ondertussen probeer ik overtollige slechte eetgewoontes van mijn lijstje te schrappen, me niet te veel bezig te houden met mijn kleding maat en gewicht, maar vooral gezond te eten en een plan te maken waardoor ik weer in beweging kom!

Het liefst zou ik andere dames willen spreken die er hetzelfde over denken, misschien kunnen we elkaar via www.facebook.com/mooiegrotevrouwen steunen!
door e-mail contact het delen van goede en minder goede dagen en het met elkaar bespreken wat je wil doen aan beweging en wanneer.

Is het niet zo dat meer mensen meer kunnen dragen?
Of je gewicht kwijt wil of niet, vind ik hierin van mindere waarde, het gaat erom dat je een gezonde leefstijl wil, en dat we elkaar daarin kunnen steunen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten