maandag 30 september 2013

WAAROM VAN DIE FOUTE TEKSTEN?

Waarom van die foute teksten?

ik kom met regelmaat leuke plaatjes tegen die ik graag zou willen delen,l maar sommige plaatjes vind ik prachtig, maar de tekst erop vind ik waardeloos...

Door dat ik vaak opmerkingen heb gekregen over mijn groot zijn, in de lengte en de breedte! dat is iets wat er bij hoort, maar ik vind het niet altijd even leuk, beetje bij beetje krijg ik een hardere huid...

Ik probeer iets wat ik als negatief zie niet meteen te bevechten, maar de oorzaak of e bron te ontdekken... dat vind ik heel erg lastig, want meteen gaan mijn handjes omhoog en neem ik een boks houding aan...


vechten is de makkelijkste verdediging, vaak zie ik dan ook dat juist de mensen die te maken hebben gehad met plagerijen over gewicht, dat zij terug gaan plagen, iemand die anders is dan hen uitmaken voor iets dat eigenlijk zo'n onzin is....
Zo ook op dit plaatje, skinny girls are fot whimps, zo ongelofelijk stijlloos, maar ook zulke onzin....
Waarom zouden we onszelf afzetten tegenover een ander?
Waarom moeten we ons laten gelden?
Hebben we wat goed te maken? of denken sommigen dat dit de manier is om dingen recht en gelijk te maken?

Ik ben het er niet mee eens... slanke mensen hebben ook hun problemen, dingen die ze moeilijk vinden.
Daarnaast is slank zijn niet mooier , maar ook niet minder mooi dan vol zijn...

Een persoon is mooi in zijn geheel, dat is de buiten kant, maar ook de persoonlijkheid... het complete plaatje, ik vind ieder mens mooi, en ga er dan ook vanuit dat beauty sizeless is...

Waarom lijkt het dan alsof er een oorlog woed tussen de dikkerts en de dunnerts, waarom oordelen we zoveel over anderen, en waarom oordelen we nog meer en harder over ons zelf...

Loslaten van lengte gewicht en uiterlijk is lastig... ik kan het allemaal mooi vertellen, maar geloof mij ook ik ben me bewust van de stappen die ik moet maken...

ik zie het leven als een weg waarin we liefde moeten vinden, ontwikkelen en doorgeven...n in verschillende stadia...
liefde voor jezelf, is leren houden wat je gegeven wordt in dit leven, je te omringen met de liefde en de positiviteit die je kan oogsten uit de situatie waar je in zit...

het leren zien van die positiviteit en liefde is misschien wel de moeilijkste les....

Daarna wil ik leren om die liefde om te zetten in goede gevoelens en bejegening voor ieder mens... Leren kijken van uit de gekleurde bril die je krijgt door je te richten op positiviteit...

hoe realistisch dit is zal mij met de jaren toekomen. maar leven vanuit de positieve kleur voelt voor mij beter...
het klinkt vreemd , maar door op die manier te kijken kan ik mezelf met mijn volle lichaam niet alleen accepteren, maar ook mooi vinden, misschien niet mooi als een model, of als een standaard knappe kop, maar mooi als als volledigheid.

anyway, nadat je de positiviteit gevonden hebt kun je niet alleen jezelf ermee omarmen, maar ook de mensen om je heen.
Inzien dat iedereen mooi is op zijn eigen manier en complimentjes geven en positieve dingen in je omgeving benadrukken, daarmee groeit liefde, liefde voor jezelf en liefde voor anderen...

Verander de wereld begin bij jezelf... ik ga er van uit dat positiviteit positiviteit versterkt. ipv mooie plaatjes met in mijn ogen foute texten zouden we eens vaker kunnen kijken naar wat we mooi vinden aan een slanke vrouw, een dikke vrouw, en de vrouw met personalty
liefs louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten