maandag 30 december 2013

BEAUTYFULL ME !

Ïk heb ooit meegedaan aan een miss verkiezing, een van de deelneemsters zei toen tegen mij, jij bent niet knap , maar je hebt iets anders....
Jep ik heb iets anders een persoonlijkheid.... Heb je zelf wel eens stil gestaan bij de vraag of je knap bent of niet? Wat maakt je in de ogen van anderen knap? Al met al is dat een van de minst belangrijke dingen die deze wereld draaiend houden. Iedereen is uniek en wanneer iedereen zijn uniekheid zou aanvaarden en omarmen , zou de wereld vol zijn met mensen met persoonlijkheid....

Het grootste gedeelte van mijn slanke leven heb ik in de spiegel staan staren en vroeg ik me af. Waarom heb ik een aardappel neus en waarom heb ik een onderkin, hoe komt het dat ik zo lang ben en waarom wordt ik niet mooi gespierd maar krijg ik meteen een stieren nek... Ik was diep ongelukkig... Nooit heb ik leren kijken naar wat ik wel mooi vond aan mezelf... Nu vele jaren later kijk ik als volle vrouw in de spiegel... en zie ik mijnmooie sprankelende ogen, mijn mooie haar, die lieve glimlach.

Ik heb geleerd het te doen met wat ik heb gekregen. Misschien wel de moeilijkste les in mijn leven... Deze maatschappij is zo gebaseerd op metrealise, dat alles te koop lijkt, een slank lijf , mooie tieten en een strakgetrokken kop horen daar ook bij. Heb je niet de financiele middelen, dan zit er niets anders op dan te leren het te doen met wat je hebt.

Juist die les leren heeft mijn leven rijk gemaakt, ik zie nu de beauty in mezelf, en ja ik zou zo weer meedoen aan een miss verkiezing, gewoon om te laten zien dat je niet een model hoeft te zijn om een miss te zijn... Daarnaast heeft deze les me niet alleen leren kijken naar mezelf, en mezelf mooier laten vinden, deze les heeft me ook laten kijken naar de wereld om me heen.

Die is beetje bij beetje mooier geworden, van depressies en angsten ben ik ontpopt tot een vlinder die haar vleugels heeft uitgeslagen...

Best emotioneel kan ik worden wanneer ik terug kijk op het afgelopen jaar, dingen waarvan ik dacht dat ze nooit voor mij weggelegd zouden zijn (want ik was altijd het lelijke eendje), blijken nu voor me weggelegd... 2013 is voor mij een jaar met een gouden randje gewoden, ik ben getrouwt met de liefde van mijn leven en we hebben samen een huis gekocht in duitsland . Daarnaast is onze kleine man nu 1,5 jaar en ontwikkelt zijn ik zich ook tot een sprankelend lekker joch... Ik tel mijn zegeningen en ik hoop dat 2014 voor jullie net zo mooi wordt als 2013 voor mij is geweest!

Geloof in je eigen beauty en in liefde!
Liefs Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten