woensdag 26 november 2014

Hoe Groot “moet” je zijn?

Hoe Groot “moet” je zijn?

Mijn Pagina op facebook heet Mooie Grote Vrouwen...
Vaak krijg ik berichtjes over de posts die ik op de pagina zet.
De ene zegt dat een dame op een foto niet vol genoeg is, de ander zegt dat de dame op de foto te vol is... Rest bij mij de vraag wanneer ben je eigenlijk een Mooie Grote Vrouw?

1 Size does not matter....
Ik ben van mening dat het helemaal niet uit maakt hoe groot je bent, klein, groot, dik , dun, het gaat er niet om hoe je lijf er uit ziet...
Ja ik heb een pagina voor volle vrouwen, maar schoonheid zit niet in de grote...love size diversity!
2 Wat is schoonheid ...
Dat is voor ieder zo verschillend dat er moeilijk een definitie van te maken is, en ik denk ook dat dat iets is waar we ons niet mee bezig hoeven houden, beauty is in the eye of the beholder.
Wat ik mooi vind, hoef jij niet mooi te vinden. Wat ik groot vind , hoef jij niet groot te vinden, wat ik dik vind, hoef jij n iet dik te vinden...
Schoonheid zit in andere dingen, op mijn pagina wil ik laten zien hoe je schoonheid in jezelf kan vinden, niet alleen van buiten maar zeker ook van binnen, want ja ik ben van mening echte schoonheid komt van binnen.
3 Groots van binnen...
Achter elke grote man staat een nog sterkere, grotere vrouw....
Groot zijn , zit niet in je kleding maat, maar in hoe je je in de wereld presenteert... hoe kom je over, hoe groot is je hart en wat heb je over voor de mensen in je omgeving...
Velen zullen misschien zeggen dat doet er niet toe, maar voor mij is het heel duidelijk een manier waarop de wat kleinere slanke vrouwen ook heel groots kunnen zijn.... size does not matter...

4 Hoe groot voel je jezelf?
We staan al snel klaar met een oordeel, we noemen iemand al snel dik, maar op Mooie Grote Vrouwen kom ik ook vaak tegen dat je niet groot genoeg genoemd kan worden... Dat kan heel kwetsend zijn.
Wie bepaald hoe groot je moet zijn om een stickertje op geplakt te krijgen met te dik of niet te dik...
Het beeld dat je hebt zit in je hoofd en hoefd niet te kloppen met het beeld dat andere mensen hebben.
Zo voelde ik mij met 75 kilo heel erg dik , maar met mijn 137 die ik nu weeg helemaal niet meer zo, hoe dat kan... ik denk dat dat te maken heeft met acceptatie.
5 Acceptatie...
Je zelf accepteren, blij zijn met jezelf, je bewust zijn van je mooie kanten en niet alleen van je “over”gewicht.
Ja we hebben allemaal recht van menings uiting, maar ik heb gemerkt dat door het accepteren van de maten in je omgeving en je minder bezig houden met de negatieve kant van “Groot of niet Groot”, maakt dat je jezelf ook beter gaat accepteren...
De mening die je geeft aan een ander komt bij mij vaak 3x zo hard terug. Geen mening, of dingen positiever bekijken helpt mij erbij om de wereld anders te gaan zien en in ieder de grootsheid te zien die bij een mooie man of vrouw hoort...
6 Fouten maken...
Ook ik maak fouten, opmerkingen, die niet leuk zijn, of die kwetsend kunnen zijn, dat is nooit mijn bedoeling en die komen altijd weer bij me terug, doordat iemand er wat van zegt of doordat ik zelf merk dat het geen positief gevoel geeft, we mogen allemaal fouten maken, dat is het leven, want door fouten leren we...
Groots zit in zoveel dingen dat ik het niet wil ophangen aan een maat of plaatje... We zijn allemaal Groots op onze eigen manier en dat maakt de wereld mooi...
Wat vind jij mooi en Groots aan jezelf?
Liefs Louise

Geen opmerkingen:

Een reactie posten